dnes je 25.4.2024

Input:

CorelDRAW: Auto - 2. část

6.8.2008, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Dnes navážeme na předchozí tutoriál, v kterém jsme pracovali s fotografií auta, přidávali jsme grafiku a prováděli další úpravy, například dveře, okno.

Dnes budeme pokračovat. Spustíme CorelDraw, pokud máme uloženou práci z minulého dílu, otevřeme ji, pokud ne, otevřeme ji z přiloženého souboru (soubor je uložen pro verzi 9, všechny novější verze soubor otevřou).

Zvolíme nástroj Elipsa a se stisknutou klávesou CTRL vytvoříme kruh. Tomu dáme v Panelu vlastností rozměr 46x46mm a dále bílou barvu, černý vlasový obrys ponecháme beze změny. Stejným postupem nebo nakopírováním vytvoříme další kruh, tentokrát s rozměry 40x40mm a výplň zvolíme přechodovou radiální. (Doporučuji zvolit Interaktivní výplň a v panelu vlastností zvolit radiální). Nastavíme barvy tak, aby ze středu přecházela tmavě šedivá do černé, která však nepřechází až úplně do okraje.

 

Dále vytvoříme další kruh, s rozměry 7,5x7,5mm a některou z barev, užitých na planetkách (já jsem volil „křiklavou" zelenou). A poslední kruh, černý, o rozměrech 6x6mm. Nyní všechny kruhy označíme, v Panelu vlastností zvolíme ikonku Zarovnat a rozmístit, kde poté zaškrtneme Na střed (horizontálně) a Na střed (vertikálně).

Výsledek přesuneme na kolo automobilu, můžeme použít i SeskupeníPanelu vlastností (CTRL G), kterým budou kruhy později fungovat jako jeden objekt. Všechna kola (celý objekt) zkopírujeme a přesuneme taktéž na přední kolo.

 

Autu můžeme přidat ještě více sportovního vzhledu, doděláme mu závodní číslo a přední nasávání vzduchu. Začneme s číslem. Vytvoříme nástrojem Elipsa kruh o rozměrech 30x30mm, zvolíme černou výplň a bílý, 1,5mm tlustý obrys. Nástrojem Text vytvoříme dvojciferné číslo (96), zvolíme bílou barvu a v Panelu vlastností velikost 48. Vezmeme číslice a posuneme je do kruhu, střed textu by se měl automaticky chytat na střed kruhu, pokud tomu tak není, využijeme opět označení obou objektů a

Nahrávám...
Nahrávám...