V dnešním návodu budeme pokračovat v trojdílném článku, na jehož konci bude logo Mistrovství Evropy ve fotbale 2012. Tentokrát doděláme hlavní část, skládající se z balónu, posetého květy.
![](/images/e-noviny/enpc/2012/enpc_2012_13_gr00.jpg)
Připravíme si prostřední část balónu, která vychází opět z květu s postavou. Okolní tvar vytvoříme buď nástrojem Ruční režim anebo Bézierův režim anebo na základě pravidelného šestiúhelníku. Ať už použijeme kterýkoliv způsob, výsledek doladíme pomocí nástroje Tvar a vyplníme Lineárním typem (v X5 Lomená čára) Přechodové výplně.
![](/images/e-noviny/enpc/2012/enpc_2012_13_gr01.jpg)
Uvnitř balónu si vytvoříme nejsnadněji nástrojem Bézierův režim linky mezi bílou a černou částí, ty přetáhneme až přes kruh. Práci si můžeme usnadnit, v kruhu jsou 2 x 2 objekty, nemusíme tedy kreslit všechny čtyři.
![](/images/e-noviny/enpc/2012/enpc_2012_13_gr02.jpg)
Na závěr použijeme nástroj Inteligentní výplň, kterým klepneme dovnitř kruhu mezi linky, vznikne tak nový objekt, který vyplníme černou Jednotnou výplní, tak jak můžeme vidět v náhledu níže.
![](/images/e-noviny/enpc/2012/enpc_2012_13_gr03.jpg)
K vytvoření dalších květů na balónu budeme vycházet z prostřední části - květu s postavou. Ten nakopírujeme a velikostně poupravíme. Abychom docílili vzhledu tak jako u vzoru, budeme muset použít také nástroj Tvar. Teoreticky by na úpravu měl stačit Efekt Perspektiva, ale v logu je zkreslení řízeno zřejmě jinými zákonitostmi a proto perspektivu tentokrát nevyužijeme.…