dnes je 6.7.2022

Input:

CorelDRAW: Karbonová textura

30.4.2010, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Textury jsou obrazce, které znázorňují povrch nějakého materiálu – technického, přírodního apod.

Jsme v době moderních materiálů. Podíváme-li se na součásti nebo kompletní jízdní kola, supersportovní vozy, ale i notebooky a jejich myši nebo reklamní předměty, často se setkáme s materiálem, zvaným karbon nebo kevlar. Jsou to uhlíková vlákna, kladená přes sebe tak, že tvoří velmi působivý povrch. Na zmíněné příklady a mnoho dalšího se používá buď z funkčních důvodů (váha, pevnost) anebo jen pro potěšení oka. V tom případě stačí pouze textura, kterou je předmět potažen. Takovou texturu si vytvoříme v dnešním tutoriálu.

Po spuštění programu nastavíme v Panelu vlastností Jednotky na Pixely a rozměr listu se bude rovnat rozlišení našeho PC (texturu vyzkoušíme jako pozadí plochy).

Zvolíme nástroj Obdélník a vytvoříme obdélník o rozměrech 10x35pixelů. Obdélník umístíme do levého horního rohu listu (schválně necháme přesahovat mimo list).

Před volbou výplně odstraníme obrys klepnutím pravého tlačítka myši na proškrtnuté políčko navrchu Palety barev. V Panelu nástrojů zvolíme nástroj Interaktivní výplň a směr zleva doprava změníme počátečním a koncovým čtverečkem na směr zespodu nahoru. V Panelu vlastností změníme barvy na černou a šedivou (cca 60%) a standardních 256 Přechodových kroků změníme na pouhých 8. Tuto změnu je třeba aktivovat odemčením zámku.

Obdélník nakopírujeme, druhým klepnutím změníme táhla na šipky pro otáčení a zkosení. Při otáčení přidržíme klávesu Ctrl a otočíme obdélník o 90°. Obdélník umístíme tak, aby byl svým levým spodním rohem přichycen k pravému spodnímu rohu vertikálně orientovaného obdélníku.

Pokračovat budeme rozkopírováním. Tím, že budou obdélníky rozmístěny principielně jako parkety, není to tak jednoduché jako v případě prostého kopírování dolů, nahoru nebo do stran. Označíme oba obdélníky a uchopíme je za uzel, který je v jimi uzavíraném rohu. Za tento uzel je přesuneme do vnějšího uzavíraného rohu, kde se přichytíme opět k uzlu. Během přesunu myší navíc klepneme na pravé tlačítko myši nebo na klávesu +. Tím je vytvořen duplikát. Do jednoho kroku se nám podařilo udělat přesný posun a

Nahrávám...
Nahrávám...