dnes je 4.12.2022

Input:

CorelDRAW: Logo Corel 14 - 2. část

9.7.2009, , Zdroj: Verlag Dashöfer

V dnešním tutoriálu se budeme věnovat dokončení předešlého dílu, který se týkal vytvoření loga CorelDraw 14.

Spustíme rozdělaný dokument z minulého tutoriálu, kde jsme se dopracovali do této fáze:

(vlevo vzor)

Máme tedy vytvořený a vybarvený balón, nyní uděláme jednoduchou věc, vytvoříme pod ním koš. Zvolíme nástroj Obdélník, kterým vytvoříme obdélník, budeme se snažit o co nejpodobnější velikost a umístění, můžeme si pomoci vodící linkou. V Paletce barev zvolíme černou barvu a pravým tlačítkem myši zde vybereme proškrtnuté políčko, tedy žádný obrys. V Panelu vlastností námi vytvořeného obdélníku jsou čtyři políčka, vyplněná nulou. Jsou to jednotlivé rohy obdélníku a jejich zaoblení. Nuly přepíšeme na 50.

Přejdeme k té složitější části, což bude vytvoření bílého stínování na balónu. Začneme prostředním tvarem, u kterého budeme vycházet z tvaru balónu. S pomocí klávesy Shift symetricky zúžíme tvar balónu tak, aby se co nejvíce podobal bílému. Při pohybu myší při zmenšování klepneme na pravé tlačítko myši (vytvoříme si tím duplikát). Výsledek vybarvíme bílou výplní a odstraníme obrys. Spodní část tvaru musíme upravit, aby byl do špice, doprostřed bílého objektu vytvoříme vertikální vodící linku a spodní dva uzly bílého objektu posuneme nástrojem Tvar na prostředek (linku). Při tažení přidržíme klávesu CTRL, abychom se horizontálně neodchýlili z roviny. Jak můžeme vidět, je ještě třeba upravit horní část objektu. Nahoře je jen jeden uzel, to znamená, že si s ním budeme muset pohrát. Když ho vybereme nástrojem Tvar, uvidíme v Panelu vlastností, že je symetrický, vyhlazený. My ho přepneme na Uzel typu ostrý vrchol. Jeho dvě táhla posuneme směrem dolů, pro zachování přesné práce můžeme vždy vybrat uzel a několika stisknutími klávesové šipky dolů ho posunout, totéž u druhého táhla.

U vytváření zbylých bílých objektů budeme vycházet ze současného bílého, budeme vytvářet pouze jednu stranu, kterou poté nakopírujeme, otočíme a umístíme. (Nejlépe však až po použití Interaktivní průhlednosti.) Vše, co stačí k jejich vytvoření, je

Nahrávám...
Nahrávám...