dnes je 4.12.2022

Input:

CorelDRAW: Maskot

16.3.2012, , Zdroj: Verlag Dashöfer

V dnešním návodu si vytvoříme jednoduchý obličej komiksové postavičky, přičemž procvičíme několik nástrojů.

Spustíme CorelDraw a po volbě Nového dokumentu ponecháme standardní nastavení beze změn. Aktivujeme nástroj Ruční anebo Bézierův režim a vytvoříme základní tvar hlavy. Ten doladíme za pomoci nástroje Tvar a jeho Panelu vlastností. Pokud jsme s tvarem spokojeni, v Panelu vlastností označeného objektu nastavíme větší Šířku obrysu a aktivujeme nástroj Kontura. Tím táhneme směrem dovnitř objektu, v Panelu vlastností nastavíme pouze jeden Krok kontury a odpovídající Odsazení.

Kombinací kláves Ctrl+K nově vzniklý (červený) obrys odpojíme. Přistoupíme k vybarvování (obrys původního tvaru bude tmavě šedý) pravým tlačítkem myši na barvu v Paletě barev. Vnitřní obrys pak bude o něco světlejší a výplň tvaru (vnějšího) nastavíme jako Přechodovou Lineární (ve verzi X5 Lomená čára). Nejsnadněji tak učiníme volbou nástroje Interaktivní výplň a upravením jejího typu v Panelu vlastností.

Oči maskota sestavíme ze tří kruhů. K tomu použijeme nástroj Elipsa a klávesu Ctrl během tažení myší (místo elipsy budou vznikat kruhy). Šířku obrysu upravíme v Panelu vlastností a nastavíme

Nahrávám...
Nahrávám...