dnes je 30.11.2022

Input:

Datové schránky – zřízení a základní nastavení

30.4.2010, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Zásadní novinkou v komunikaci všech právnických osob s nadřízenými úřady (finanční úřady, soudy, ……) jsou od loňského léta datové schránky (jinak nazývané elektronické úložiště).

Datové schránky zřizuje Ministerstvo vnitra ČR a spravuje je prostřednictvím provozovatele informačního systému datových schránek - České pošty.

Dle definice jsou určeny k doručování a k provádění úkonů vůči orgánům veřejné moci Umožní posílat a přijímat pouze úřední dokumenty v elektronické podobě.

Kdo všechno vlastní datovou schránku?

O zřízení datové schránky může požádat kdokoliv. Právnické osoby mají zákonem danou povinnost zřídit a používat datovou schránku, pro fyzické osoby je datová schránka nepovinná (a to včetně podnikatelů OSVČ).

Podrobné informace o zřízení datové schránky naleznete na: http://www.datoveschranky.info/

Jak funguje datová schránka?

Do datové schránky Vám dojde písemnost od příslušného úřadu. Pokud máte nastavenu notifikaci (např. upozorňování na došlé zprávy smskou nebo mailem), tak se ihned dovíte, že máte novou datovou zprávu. Tato zpráva se považuje za doručenou ihned po přihlášení do datové schránky. Pokud se do datové schránky nepřihlásíte, považuje se za doručenou po10 dnech od doručení do datové schránky.

Je tedy ihned po zřízení datové schránky nutno si zajistit upozorňování na došlé zprávy..

Přihlášení do datové schránky:

Předpokládejme, že máte již zřízenou datovou schránku. Do datové schránky se přihlašujete na adrese:

Nahrávám...
Nahrávám...