dnes je 4.12.2022

Input:

Ecomail: Hromadné rozesílání newsletterů

3.4.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Pokud se firma rozhodne svým zákazníkům pravidelně zasílat newslettery, musí se vedle četnosti a obsahu zpráv rozhodnout i pro technické řešení jejich rozesílání. Běžný e-mail s adresami umístěnými ve skryté kopii je vhodným řešením pro rozeslání zprávy několika málo desítkám osob. Při větším množství kontaktů získávají navrch specializované e-mail marketingové služby.

Velkým problémem každé hromadné korespondence je riziko, že budeme označeni jako spameři. Tomu sice předejdeme především zasíláním zpráv pouze příjemcům, od kterých jsme obdrželi souhlas, ale technické řešení rozesílky také není bez významu. Použitím známé služby, která má sama na dodržování zákonných podmínek zájem, snižujeme riziko zachycování zpráv antispamovými filtry. Ze zahraničních služeb je asi nejznámější MailChimp. Z českých lze jmenovat např. SmartEmailing, Mailkit nebo Ecomail, na jehož příkladu si možnosti hromadného rozesílání zpráv popíšeme.

Správa adresářů

V čem jsou tedy tyto služby lepší než běžným způsobem poslaný e-mail? Např. usnadňují práci se správou adresáře. Po registraci uživatelského účtu na ecomail.cz si můžeme na záložce Kontakty vytvářet seznamy kontaktů (adresáře). Někomu bude stačit jediný adresář, někdo jich bude chtít mít více pro rozlišení typu zákazníka apod. Samotná správa adresáře probíhá přes webové rozhraní.

Správa adresáře Ecomail

Ke každému adresáři lze vygenerovat formulář pro přihlašování. Odkaz na něj umístíme na své webové stránky. Kontaktní údaje přihlášeného uživatele budou ihned zapsány do příslušného adresáře.

Přihlášení k odběru newsletteru

Každý rozeslaný newsletter by měl obsahovat odkaz pro odhlášení z adresáře. Ke zpracování tohoto požadavku přitom samozřejmě také dojde automatizovaně.

Odkaz pro odhlášení odběru

Vytvoření a rozeslání newsletteru

Když máme připravený adresář, můžeme na záložce Šablony vytvořit samotný newsletter. Díky

Nahrávám...
Nahrávám...