Se seznamy dat souvisí v Excelu úzce i vytváření souhrnů. Souhrny znamenají, že data sloučíte do určitých skupin a zároveň pro některé vybrané prvky zobrazíte shrnující výpočty (průměr, součet, …). Tím se liší od přehledů, které umějí také data slučovat do skupin.
Důležité je, že u souhrnu se zobrazují symboly souhrnu (někdy se nazývají symboly přehledu), které dovolují list sbalovat a zase rozbalovat. Příklad najdete v souboru Excel2013_Souhrny.xlsx).

Klepněte na znaménka + nebo –, která se zde nacházejí. Pro sbalování a rozbalování slouží také malá čísla nahoře, která zároveň říkají, do jaké úrovně má být souhrn sbalen.
NahoruVytvoření souhrnu
První a základní podmínkou pro vytváření souhrnu je setřídění seznamu dat podle sloupce, ve kterém chcete vypočítat souhrny (například podle města či měsíce prodeje). Potom jen aktivní buňku ponechejte v oblasti vašich dat a klepněte na kartě DATA na ikonu Souhrn ve skupině Osnova.

Otevře se dialogové okno Souhrny, kde v políčku U každé změny ve sloupci vyberete ten sloupec, který jste si předem seřadili, například „město“. Potom v části Použít funkci si vyberte matematickou funkci, pomocí které potřebujete souhrny vypočítat (například Součet). K dispozici máte také Počet, Průměr, Maximum, Minimum, Rozptyl, …

Nyní se podívejte do části Přidat souhrn do sloupce a zaškrtněte ta políčka u názvů sloupců, jejichž hodnoty chcete mít v souhrnu vypočítané (například „počet kusů“, „cena za kus“, …). Také si ponechejte zaškrtnutá políčka Nahradit aktuální souhrny a Celkový souhrn pod daty. První volba vždy umožní vytvořit souhrn nový, i když zde nějaký souhrn existuje, druhá volba vytvoří i konečné souhrny (například součty) na konci seznamu dat. V dolní části uprostřed ještě existuje volba Konec…