Pokud často pracujete s velkými soubory dat, určitě vám při jejich analýze může pomoci vytvoření přehledu a skupin.
Přehledy znamenají, že data sloučíte do určitých skupin bez požadavku shrnujících výpočtů. Tím se vlastně liší od souhrnů, ve kterých u vybraných prvků zobrazí shrnující výpočty (průměr, součet, …).
U přehledu se zobrazují symboly přehledu, které dovolují list sbalovat a zase rozbalovat. Klepněte na znaménka + nebo –, která se zde nacházejí. Pro sbalování a rozbalování slouží také malá čísla nahoře, která zároveň říkají, do jaké úrovně má být přehled sbalen (příklad Excel2013_prehledy.xlsx).
NahoruVytváření přehledu a skupin
Pokud máte v daném okamžiku aktivní buňku v oblasti vašeho seznamu dat, zkuste klepnout na kartě DATA ve skupině Osnova na ikonu Seskupit – Automatický přehled (pro zobrazení volby Automatický přehled klepněte na šipku u tlačítka Seskupit).
Při tvorbě automatického přehledu je zajímavé i klepnout na šipku v pravém dolním rohu skupiny Osnova – zobrazí se dialogové okno Nastavení, ve kterém lze říci, zda se mají používat styly, a případně i jak se mají vytvářet souhrnné řádky či sloupce.
Podle typu vašich dat se může, ale nemusí vždy vytvořit přehled automaticky. Častěji se bohužel stane, že přehled se automaticky nevytvoří nebo že vytvořený přehled neodpovídá vaší představě. Proto je lepší přehled odstranit (vrátit…