Výhodou využívání aplikací kancelářského balíku Microsoft Office je mimo jiné možnost účinné spolupráce při práci s dokumenty. Taková spolupráce je možná i při vytváření a odesílání e-mailů přímo z jednotlivých aplikací s využitím služeb aplikace Outlook. Předpokladem samozřejmě je, že ve svém počítači máte instalovánu tuto aplikaci nebo jiného plnohodnotného poštovního klienta.
K odesílání e-mailu z aplikace Office se rozhodnete obvykle tehdy, chcete-li dokument, vytvořený v této aplikaci, odeslat jinému uživateli prostřednictvím elektronické pošty, zpravidla jako přílohu.
NahoruZaslání souboru jako přílohy
Možnost vytvoření a odeslání emailové zprávy z aplikací Word, Excel, PowerPoint je pro ně společná. Je k dispozici pod volbou SOUBOR – SDÍLET – E-mail.
V podnabídce máte možnost volit z pěti tlačítek:
Tlačítko Odeslat jako přílohu otevře okno nové zprávy v Outlooku a současně připojí ke zprávě aktuální dokument. Také předmět zprávy bude předvyplněn (názvem dokumentu), zbývá zadat adresu příjemce a text zprávy. Pokud by to bylo potřebné, můžete vložit obvyklým způsobem další dokumenty. Poté klepnutím na tlačítko Odeslat zprávu odešlete.
Tlačítko Odeslat jako soubor PDF funguje podobně, ale přílohou nově vytvářené zprávy se nestane samotný dokument, ale jeho export do formátu PDF, který bude proveden automaticky na pozadí. Obsah takto vytvořeného dokumentu PDF nepůjde…