dnes je 10.12.2022

Input:

OneNote 2013 – 3. část

20.11.2013, , Zdroj: Verlag Dashöfer

V posledním díle miniseriálu o programu OneNote prozkoumáme možnosti propojení s ostatními programy sady Office a podíváme se, jak je možné poznámkový blok sdílet s ostatními uživateli.

Tisk z jiných programů

Způsobů, jak propojit dokument s poznámkovým blokem OneNote, je více. V minulém díle jsme viděli, že je možné vložit dokument jako přílohu (karta VLOŽENÍSoubor jako příloha) nebo na něj vytvořit odkaz (karta VLOŽENÍOdkaz). Další možností, kterou je možné použít i v situaci, kdy OneNote ani není spuštěný, je tisk pomocí virtuální tiskárny. Postup je následující:

  1. Otevřete dokument, který chcete do OneNote odeslat. Může se jednat o jakýkoliv typ dokumentu.
  2. Zvolte nabídku pro tisk (v Office 2013 nabídka SOUBORVytisknout).
  3. Jako tiskárnu vyberte Send to OneNote 2013 (příp. Odeslat do aplikace OneNote 2010) a proveďte tisk.
    Tisk z OneNote
  4. Jedná se o virtuální tisk – objeví se nabídka, ve které vybereme poznámkový blok a oddíl, do kterého chceme výtisk dokumentu umístit. Pokud označíme oddíl, vytvoří se v něm stránka. Pokud označíme konkrétní stránku, bude výtisk umístěn na ni.

Výsledkem je tzv. výtisk – vypadá jako původní dokument, pomocí pole Hledat v pravé části okna je možné výtisky i prohledávat. Pokud na výtisk klikneme pravým tlačítkem myši, objeví se volby Kopírovat text z této stránky výtisku/ze všech stránek výtisku. Následně pak můžeme zkopírovaný text vložit do běžného textového pole a dále s ním pracovat. Technicky je výtisk souborem ve formátu XPS (podobný známému formátu PDF).

Výtisk v OneNote

Z internetového prohlížeče můžete snadno zkopírovat část webové stránky – stačí na označenou část webové stránky kliknout pravým tlačítkem myši a zvolit možnost Send to OneNote (Odeslat do aplikace OneNote) – výsledkem tentokrát nebude výtisk, ale textové pole.

Propojené poznámky

U dokumentu Wordu a prezentace PowerPointu (bohužel ne u sešitu Excelu) je k dispozici ještě jiná možnost propojení – tzv. propojené poznámky. Slouží k zápisu poznámek k dokumentům/prezentacím. Výhodou může být možnost mít všechny takové poznámky vedeny na jednom místě a snadno je sdílet s ostatními.

  1. Otevřete dokument Wordu nebo prezentaci v PowerPointu.
  2. Na kartě REVIZE klikněte na tlačítko Propojené poznámky ve skupině OneNote – program OneNote se zobrazí ve zmenšené podobě u pravého okraje obrazovky. Vyberte oddíl, do kterého chcete poznámky vložit.
  3. Klikněte do stránky a začněte psát poznámky. Vlevo od textového pole se objeví malá ikonka Excelu či PowerPointu – slouží jako odkaz na původní soubor.

Poznámky k dokumentům

Propojenou poznámku můžete vytvořit i tak, že spustíte OneNote a kliknete na tlačítko Ukotvit na ploše na panelu nástrojů Rychlý přístup.

Panel Rychlý přístup

OneNote se opět zobrazí ve zmenšené podobě u pravého okraje obrazovky. Přejdete do dokumentu, ke kterému chcete vytvořit poznámku a následně kliknete do poznámkového bloku a začnete ji psát. Tímto způsobem můžete vytvořit poznámku i k webové stránce (např. při revizi firemního webu) – vlevo od textového pole se objeví ikonka sloužící jako odkaz na komentovanou webovou stránku.

Propojení s Outlookem

Outlook a OneNote je možné propojit hned několika způsoby.

Propojení z OneNote do Outlooku

Pokud pracujeme ve OneNote a rozhodneme se o

Nahrávám...
Nahrávám...