Adresář kontaktů v Outlooku je rozsáhlým nástrojem pro správu kontaktů. Jako kontakt je v Outlooku považována osoba ve firmě nebo společnosti (i mimo ni), o které můžete shromáždit nějaké informace. Např. telefon, e-mail, adresu, webové stránky apod. A tyto informace dokáže poměrně sofistikovaně zpracovávat adresář kontaktů.
Tyto kontakty jsou velmi důležité především při práci s elektronickou poštou. Využívají se pro evidenci a vyhledávání kontaktních osob nebo firem, jejich adres, telefonů a především pro snadné vkládání mailových adres při psaní e-mailů.
Pro používání musíme nejprve naplnit adresář kontakty.
Do nástroje Kontakty se přepněte tlačítkem Lidé ve spodní liště pro přepínání nástrojů:
Vzhled zobrazení Kontaktů se přepíná na kartě DOMŮ ve skupině Aktuální zobrazení. Máte možnost si zde zvolit několik způsobů zobrazení dle toho, jak kontakty využíváte. První možností jsou Lidé (v přehledně jednoduchém zobrazení vidíte základní vyplněné údaje), dalšími možnostmi jsou pak Vizitka (oproti zobrazení Lidé vidíte najednou informace u více kontaktů), Karta (podobá se vizitce) a dvojice podobných zobrazení Telefon a Seznam, zobrazující údaje formou tabulky.
Zobrazení Lidé:
Zobrazení Vizitka:
Zobrazení Seznam:
NahoruMožnosti zobrazení a řazení kontaktů
Pro přizpůsobení zobrazení vlastním potřebám je na kartě ZOBRAZENÍ přichystána sada nástrojů. Ne všechny nástroje jsou ale použitelné u všech typu zobrazení.
V zobrazení Lidé a Vizitka (mezi zobrazeními se lze přepínat i přímo na kartě ZOBRAZENÍ tlačítkem Změnit zobrazení) je k dispozici pouze tlačítko Nastavení zobrazení a Obrátit pořadí řazení. Pomocí tlačítka Nastavení zobrazení můžeme nastavit způsob řazení a filtrace kontaktů. Do původního stavu lze zobrazení vrátit pomocí tlačítka Obnovit zobrazení.
Větší možností jsou k dispozici v zobrazení Seznam a Telefon – šikovná je možnost seskupovat kontakty např. podle společnosti nebo kategorie, pokud jsou tato pole u Vašich kontaktů…