dnes je 6.7.2022

Input:

Outlook 2013: Nastavení filtru nevyžádané pošty

18.5.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Jedním z užitečných nástrojů v Outlooku 2013 pro práci se zprávami jsou filtry. Specifickou roli hraje zejména filtr pro nevyžádanou poštu.

Nevyžádaná pošta (spam) je určitou daní za naše působení na síti, zaplňuje naše schránky, obtěžuje a zdržuje od práce se zprávami skutečnými. Ochranou proti přívalu těchto zpráv může být kvalitní antispamový program, nebo také filtr nevyžádané pošty.

Tento filtr je určen k rozpoznání a zachycení nevyžádaných zpráv. Je součástí aplikace Outlook a ve výchozím nastavení je aktivován na hodnotě ochrany Bez automatického filtrování. V tomto režimu budou do složky Nevyžádaná pošta přesunuty jen zprávy dle ručně vytvořených seznamů. Při přísnějších nastaveních budou nejběžnější typy nevyžádané pošty automaticky rozeznávány (může se stát, že takto se to složky Nevyžádaná pošta přesune i zpráva žádoucí, proto je dobré občas tuto složku před vyprázdněním zkontrolovat).

Filtr Nevyžádaná pošta má tedy dvě části – seznamy a nástroj na rozeznání nežádoucí pošty. Zmíněných seznamů je pět – seznam Bezpeční odesílatelé, Bezpeční příjemci, Blokovaní uživatelé, Blokované kódování a Blokované domény prvního řádu. S těmito seznamy jsou porovnávány údaje ve zprávách při filtrování. Do seznamu Bezpeční odesílatelé spadají zejména uživatelé uvedení ve vašich kontaktech.

Opakem jsou Blokovaní odesílatelé, jejichž seznam si vytváříte sami. Zprávy od těchto odesílatelů jsou automaticky přesouvány do složky Nevyžádaná pošta. V seznamu Blokované domény prvního řádu lze uvést domény nejvyšší úrovně (zjednodušeně řečeno země), odkud přicházející zprávy budou rovněž přesunuty do složky Nevyžádaná pošta. Podobně lze zablokovat zprávy v určitém druhu kódování nebo jazyce (seznam Blokované kódování).

Nastavení filtru nevyžádané pošty

Pokud nám přišla zpráva od odesílatele, kterého chceme blokovat, je nejjednodušší ji ve složce Doručená pošta označit a kliknout na kartě DOMŮ ve skupině Odstranit na tlačítko Nevyžádaná pošta a vybrat volbu Blokovat odesílatele. Následné okno vám potvrdí provedení příkazu. Vybraná zpráva bude současně přesunuta do složky Nevyžádaná pošta.

Druhou možností je vybrat zprávu od nežádoucího odesílatele a klepnout na ni pravým tlačítkem myši. Ze zobrazené místní nabídky pak klepnout na příkaz Nevyžádaná poštaBlokovat odesílatele. Pro komplexní nastavení filtru nevyžádané pošty klikněte ve stejné nabídce na příkaz Možnosti nevyžádané pošty. Ve stejnojmenném okně můžete na záložce Možnosti nastavit úroveň ochrany vaší pošty.

Jak již bylo uvedeno, standardně je nastavena úroveň ochrany Bez automatického filtrování. Pro vyšší účinnost je vhodné nastavit úroveň Nízká nebo Vysoká. Pokud zpřísníte toto nastavení, bude odfiltrována velká většina nežádoucí pošty (v některých případech však možná i pošta žádoucí) a přesunuta do složky Nevyžádaná pošta. V případě, že se neobáváte možnosti ztráty případné žádoucí zprávy, můžete zaškrtnout políčko Trvale odstranit podezřelou nevyžádanou poštu a všechna taková pošta bude ihned smazána bez možnosti obnovy (je to ale poněkud riskantní).

Na dalších záložkách pak zadáváte bezpečné odesílatele, bezpečné příjemce, blokované odesílatele a mezinárodní domény a kódování. Po daný účel – zařazení další adresy do seznamu blokovaných – přejděte na kartu Blokovaní odesílatelé a

Nahrávám...
Nahrávám...