dnes je 4.12.2022

Input:

Access 2013: Vytvoření databáze pomocí úvodní obrazovky

19.1.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer

V tomto článku se naučíte sami vytvořit novou databázi, do které budete později postupně vkládat jednotlivé typy objektů.

Po spuštění programu se objeví tzv. Úvodní obrazovka. Na ní najdete několik možností vytvoření nové databáze, které jsou zde popisovány:

Z uvedených možností zvolte vhodnou pro vytvoření nové databáze:

Prázdná databáze: vytvoření nové prázdné databáze klasického typu a následnou tvorbu její struktury a jednotlivých objektů. Tento způsob je pro standardního uživatele nejčastější.

Vlastní webová aplikace: speciální typ databáze, jejíž běh je zajišťován webovým serverem – prohlížení, úprava a zadávání dat jsou poté prováděny v prostředí internetového prohlížeče (tato funkce vyžaduje přístup na server SharePoint).

Šablony: ostatní ikony představují šablony, které se po jejich výběru stáhnou z webu Office Online. Podle ikony poznáte, zdali se jedná o klasickou databázi umístěnou na disku nebo o webovou databázi, vyžadující přístup na k tomu určený server. Tento druhý typ šablony má na své ikonce vždy obrázek zeměkoule. Tak např. šablona „Kontakty“ vytvoří klasickou databázi, kdežto šablona „Správa úkolů“ webovou aplikaci.

Osobní šablony: pokud některou již dříve vytvořenou databázi uložíme příkazem Uložit jako v nabídce SOUBOR ve formátu šablony (*.accdt), tak se na Úvodní obrazovce objeví záložka s názvem Osobní, na které k námi vytvořeným šablonám získáme přístup.

Máme tedy následující možnosti:

  • vytvořit novou prázdnou databázi a začít tvořit její strukturu,
  • vytvořit novou prázdnou webovou aplikaci a začít tvořit její strukturu,
  • vytvořit databázi podle šablony z webu Office Online,
  • vytvořit databázi podle námi uložené šablony.

Prázdná databáze

Volbou této možnosti vytvoříte novou prázdnou databázi a program nás ihned

Nahrávám...
Nahrávám...